Šturmano Edvardo Duobos įžvalgos apie artėjantį Dakaro ralį ir jame laukiančius iššūkiusPo mėnesio Pietų Amerikos žemyne prasidėsiančiame Dakaro ralyje patyrusio automobilių sporto meistro Antano Juknevičiaus porininkas bus kaunietis verslininkas 52 metų Edvardas Duoba.

Lenktynininko A.Juknevičiaus komanda „Žalvaris Dakar“ šįkart Dakaro ralyje važiuos prototipiniu automobiliu „Mebar“.

Jis sukurtas „Toyota Hilux“ pagrindu, o vienoms sunkiausių pasaulyje varžybų visureigį parengė Lietuvos meistrai.

Automobilis jau pakeliui į Pietų Ameriką, o paskutinėmis šių metų dienomis išvyks ten ir abu lenktynininkai. Jie prie starto linijos stos kitų metų sausio 4-ąją.

Kuo patiko naujokas?

Automobilių sporto žinovai kiek nustebo sužinoję, kad A.Juknevičius antruoju pilotu pasirinko kaunietį E.Duobą, kuris prie lenktyninio automobilio vairo sėdo vos prieš kelerius metus ir geriau žinomas užsienyje negu Lietuvoje.

Su A.Juknevičiumi verslininkas susipažino 2008-aisiais, kai kartu skrido lėktuvu į Afrikoje turėjusias vykti Dakaro lenktynes. Saugumo sumetimais jos tąkart buvo atšauktos. Nuo 2011-ųjų bičiuliai pradėjo rengti treniruotes Abu Dabyje (Jungtiniai Arabų Emyratai) ir dalyvauti šiame mieste kasmet rengiamuose ralio kroso varžybų etapuose.

Tokios varžybos vyko ir šiemet pavasarį, o joms pasibaigus A.Juknevičius pasiūlė E.Duobai išbandyti jėgas Dakaro ralyje.

Jam patiko, kad E.Duoba visada išlieka ramus net sudėtingose situacijose, nebijo greičio ir lengvai pakelia karštį. Pastaroji savybė itin reikšminga, mat varžybų metu oro temperatūra automobilio salone gali pakilti iki 60 laipsnių karščio.

Siekis – lavinti ištvermę

Automobilis kovai bekele jau paruoštas, o dabar lenktynėms ruošiasi ir patys sportininkai. Visas dėmesys sutelktas ištvermei lavinti.

„Automobilio salone nėra jokių patogumų, sportininkai važiuoja stipriai prisisegę saugos diržus, o dar prisideda karštis“, – būsimais potyriais dalijosi E.Duoba.

Panašiomis sąlygomis jam jau teko važiuoti Abu Dabyje vykusiose lenktynėse, tačiau Dakaro ralis – nepalyginti sunkesnis. Teks įveikti 9000 kilometrų trasą, iš kurios greičio ruožai sudaro 5000 kilometrų.

Kaip ir kiti sportininkai, E.Duoba dabar vartoja specialius maisto papildus, nuolat žaidžia tenisą ir kiekvieną dieną bėgte įveikia 5–10 kilometrų.

Ar ne per vėlai kaunietis sumanė veržtis į lenktynių trasą, mat kiti lenktynininkai įgūdžius lavina nuo paauglystės?

E.Duoba tikina visada buvęs neabejingas automobilių sportui, o Dakaro ralis nėra jaunimui skirta pramoga. Artimiausiose varžybose startuos net 73 metų sportininkas.

Suvokia klaidos kainą

„Dakaro ralyje dalyvausiu pirmą kartą, o kai gerai nežinai, kas laukia, visada apima jaudulys“, – artėjant reikšmingam įvykiui kalbėjo E.Duoba.

Sportininkas neabejoja Lietuvos meistrų sukurto automobilio „Mebar“ patikimumu, tačiau suvokia, kad negendančių transporto priemonių nebūna, o alinamose varžybose tyko gausybė netikėtumų.

Kaunietis puikiai supranta, kad kiekviena klaida neigiamai atsilieps galutiniam ekipažo rezultatui, todėl stengsis viską padaryti kuo geriau ir tiksliau.

„Šiam projektui paaukojome daug jėgų, lėšų ir visą laisvalaikį, todėl norėtume pasiekti kuo geresnį rezultatą“, – kalbėjo E.Duoba.

Verslininkas pripažįsta, kad nemažai jo aplinkos žmonių stebėjosi šia nutrūktgalviška idėja. Į skeptikų chorą kaunietis galėtų įtraukti ir namiškius.

„Artimieji siūlo pagalbą, tačiau pernelyg nesižavi sumanymu. Kelio atgal dabar jau nebėra – toks buvo mano pasirinkimas. Namie apie artėjančias lenktynes stengiamės per daug nekalbėti“, – juokėsi E.Duoba.

Straipsnio autorius:

Arūnas Karaliūnas ("Lietuvos rytas")