Technologinės lenktynės Dakaro ralyje: ar žmogus vis dar lemia rezultatą?

Lenktynininkas Antanas JuknevičiusAteinančių metų sausį Dakaro fanų visame pasaulyje ir Lietuvoje laukia tikra intriga – varžybų lyderiai startui ruošia naujus automobilius, keisis ir žaidimo taisyklės – įsigalioja nauji reikalavimai technikai. Kaip technikos pokyčiai paveiks išaugusią konkurenciją, kodėl komandos renkasi bagio tipo automobilius ir kiek šiose technologinėse lenktynėse įtakos rezultatui dar turi vairuotojas – mintimis dalijasi Dakaro lietuviai. 

Automobilių sportas – vieta, kur sukasi milžiniški pinigai. Gamintojai, dalių tiekėjai ir kt. bendrovės kasmet į šią sferą investuoja milijardus siekdami tobulinti senas ar patikrinti naujas technologijas bei reklamuoti savo produkciją. Dakaro ralis – ne išimtis. Nors jame startuoja vos viena tikra gamyklinė komanda, technologinių žaidimų čia netrūksta. 

Bagių dominavimas – užprogramuotas?

Sunkiausios pasaulio bekelės varžybos, dykumų lenktynės – epitetai vis dar dažnai naudojami aprašant Dakaro ralį. Realybėje – mažiau nei 20 proc. pastarųjų metų varžybų vyksta smėlynuose, bekelės jame taip pat vis mažiau, todėl natūralu, jog pravažumo svarba lenktynėse taip pat mažėja. Šių varžybų veteranu vadinamas Antanas Juknevičius pasakoja, kad daugumoje varžybų ankščiau dominuodavo bekelė, o didžiajai daliai dalyvių ji buvo tiesiog neįveikiama. 

„Pavyzdžiui, 2008 Libijoje vykusiose varžybose su dabartiniu šturmanu Dariumi Vaičiuliu vieninteliai iš visų dalyvių įveikėme visas trasas, kiti dalyviai vietoj to, kad būtų lindę į dykumas verčiau pasiimdavo baudos minutes – bekelė buvo visur“, - pasakoja A. Juknevičius. „Taip pat ir su Dakaru – kol ralis vyko Afrikoje, keturiais ratais varomais automobiliai turėjo didžiulį pranašumą, tačiau dabar situacija priešinga. Anuomet 40-50 procentų trasos sudarė smėlynai ir kopos. Čia padarius klaidą gali ilgam įkliūti į dykumos gniaužtus, o turint vos du varančius ratus gali užsikasti taip, kad teks naktį leisti viduryje Sacharos. Dėl šios priežasties bagiai buvo kiek primiršti.“

Tačiau anot sportininko, matydama, jog komandos varžyboms vis rečiau renkasi bagius ir ši technologija nebetobulinama, tarptautinė automobilių sporto federacija (FIA) suteikė jai lengvatų. Bagiai gali sverti mažiau už Bekelė Dakareketuriais ratais varomus bolidus, turi bene dvigubai didesnę amortizatorių eigą, be to, juose gali būti sumontuota ir brangų laiką trasoje taupanti technologija.

„Važiuojant skirtingais paviršiais padangų slėgis turi būti atitinkamai pritaikytas – mums tai reiškia sustojimą, išlipimą iš automobilio, visų padangų slėgio koregavimą ir brangaus laiko praradimą kiekvieną kartą pasikeitus kelio dangai. Tuo tarpu bagiuose galima sumontuoti sistemą, kurios dėka slėgis kontroliuojamas neišlipus iš automobilio ir net nesulėtinant – taip galima sutaupyti labai daug“, - privalumus vardino „CRAFT Bearings“ komandos lenktynininkas A. Juknevičius. 

Savaime suprantama, kad keturiais ratais varomi automobiliai turi savo pranašumų – pravažumas sunkiose situacijose, greitis dykumose. Nepaisant to, žinant, kokia linkme juda Dakaro ralio trasų konfigūracija, bagiai turės vis didesnį pranašumą. Itin ilgos ir sparčiai dangą keičiančios trasos, didelė dalis pasaulio ralio čempionatą (WRC) primenančių kelių – tokių trasų Dakare tik daugės. Paraleliai prie Dakaro starto linijos turėtų daugėti ir bagių. 

Laisvė benzininiams varikliams – apynasris dyzelių varomiems
 
Įprastai už savo nelankstumą kritikuojami Dakaro organizatoriai šiais metais vis tik ryžosi pokyčiams, kurie turėtų kovą dėl prizinių vietų padaryti dar įdomesne. Nuo šių metų benzininių automobilių restriktorius didinamas vienu milimetru, tuo tarpu dyzelinių – mažinamas. 

Anot Antano Juknevičiaus automobilį Dakaro raliui ruošusių dirbtuvių „RaceTech“ vyr. inžinieriaus Marijaus Bernoto, norint paprastam žmogui paaiškinti kas yra restriktorius ir kam jis reikalingas, galima palyginti žmogaus ir automobilio kvėpavimą. „Benzininiai varikliai galės įkvėpti daugiau oro. Kuo daugiau oro patenka į variklį, tuo didesnę galią gali demonstruoti variklis. Suprantama, jog kiekvienas variklis turi tam tikrą ribą, tačiau naujos taisyklės leis kiek pagreitinti visus benzininius automobilius.“

Jam pritaria ir Antanas Juknevičius, teigdamas, kad restriktoriai nors ir buvo įvesti tam, kad sulygintų dalyvių galimybes, tačiau tikra jėgų pusiausvyra atstatyta tik dabar. „Pastarųjų metų Dakare daug kilometrų driekiasi aukštikalnėse, kur deguonis ir jo trūkumas – didžiulė problema. Dėl dyzelinių variklių savybių jie buvo kur kas pranašesni Bolivijoje, kur teko lenktyniauti net 3 km virš jūros lygio. Dabar jėgos turėtų būti apylygės.“

Lenktynininkas, ne automobilis laimi Dakarą

Įsibėgėjus technikos lenktynėms Dakare ekspertai dažnai kelia klausimą – ar Dakaro ralis dar vis yra tikrasis žmogaus, lenktynininko jėgų ir įgūdžių išbandymas? Dažnam gali pasirodyti, kad su greičiausiais, Mechanikas Marijus Bernotasnaujausiais automobiliais varžybose galėtų važiuoti bet kas. Tačiau sunkiausių pasaulio lenktynių sūkuryje ne vienerius metus laiką besisukantys lietuviai tam griežtai nepritaria. 

„Visur – ir žiedinėse lenktynėse, ir Dakare lenktynininkas turi turėti tam tikrus įgūdžius norėdamas pasiekti rezultatą ir pakeliui į finišą nesudaužyti automobilio. Dakaro dalyviai turi turėti unikalią patirtį, kurios neįgausi sukdamas ratus žiedinėse trasose. Važiuojant kopomis tavo įspėjamaisiais ženklais apie pavojų gali būti net smėlio spalva, pasakanti apie jo klampumą. Lenktyniaujant ant žvyro ar akmenuotu keliu tavo kelrodžiu gali tapti net medžiai, kurie parodys, kur lyjant lietui gali būti paplautas kelias, o kur dėl medžio šaknų gruntas bus tvirtesnis. Visų šių dalykų nerasi jokiam vadovėlyje, jie atsiranda daug laiko praleidžiant būtent tokiose sąlygose“, - pasakoja M. Bernotas. 

Jam antrina ir Antanas Juknevičius, kuris teigia, kad pagrindiniai du dalykai lemiantys sėkmę Dakare – patirtis ir formos palaikymas. „Šiose varžybose privalai protingai paskirstyti jėgas – negali vieną dieną būti atidesnis, kitą pailsėti. Būtent todėl lenktynininkas ir yra kertinis rezultato pagrindas – net ir vairuodamas greičiausią automobilį sekundei atsipalaidavęs ar perspaudęs gali atsidurti tokioj pavojingoj situacijoj, kur sekundės iki lyderio bus tikrai nesvarbios. Turi pagauti savo greičio ritmą, o tai tau padeda padaryti praktika ir patirtis“, - teigė daugiausiai kovinių kilometrų bekele iš visų lietuvių šiais metais įveikęs A. Juknevičius. 

„Išvengti klaidų, būti greitam, bet protingam ir žinoti, kaip įveikti skirtingų tipų greičio ruožus – taip grubiai galima įvardinti formulę siekiant gero rezultato Dakare, o automobilis yra tik įrankis atskleisti šias savybes.“


Visos naujienos

TOP-15 Dakare startuosiantis A. Juknevičius: išsiskirsime ir tarp milijoninių komandų
skaityti
Gyvenu Dakaru: kam atiteks favorito statusas pasitraukus „Peugeot“?
skaityti
Dakaro trasos kontūrus pamatęs A. Juknevičius: labiausiai neramina trukmė
skaityti
Dakaro pankai A. Juknevičius ir D. Vaičiulis trankiai pasitikti Lietuvoje
skaityti
Antanas Juknevičius finišo ceremonijoje: padarėme didžiulį darbą
skaityti
Antanas Juknevičius Lietuvai padovanojo įspūdingą Dakaro rekordą
skaityti
Antanas Juknevičius prieš paskutinį etapą: laukia įdomiausi 120 km
skaityti
Dėl ekologiško sprendimo A. Juknevičiui – išskirtinis Dakaro organizatorių dėmesys
skaityti
Antanas Juknevičius įvertino ilgiausią Dakaro etapą: tikra, vyriška diena
skaityti
Darius Vaičiulis prieš 12-o etapo startą: kelio knyga mirga nuo pakeitimų – laukia sunki diena
skaityti
„Super Fiambala“ kopose Antanas Juknevičius nardė lyg žuvis: lėkėm su vėjeliu
skaityti
Žadėtų kopų nesulaukęs Antanas Juknevičius nusivylė, bet finišavo TOP-20
skaityti
Antanas Juknevičius laisvą dieną norėtų spausti toliau: mums tai ne į naudą
skaityti
Maratoną be gedimų įveikęs Antanas Juknevičius: tikslas įgyvendintas
skaityti
Lyderius išguldžiusiame Dakaro etape Antanas Juknevičius – 16-as
skaityti
Darius Vaičiulis atskleidė: antroje Dakaro pusėje dar bus siurprizų
skaityti
Antanas Juknevičius šešto etapo finiše Bolivijoje: šlapia, purvina ir sunki diena
skaityti
Antanas Juknevičius apie Bolivijos aukštikalnes: važiuojame į Dariaus žaidimų aikštelę
skaityti
Į TOP-20 sugrįžęs Antanas Juknevičius: šiek tiek pykstu ant savęs
skaityti
Penktąją Dakaro dieną Antanas Juknevičius tikisi išlaikyti tempą
skaityti
Antanas Juknevičius į finišą paskutinius 40 km važiavo be galinių padangų
skaityti
Po trečiojo etapo TOP-20 įsitvirtinęs A. Juknevičius: turime išsilaikyti šioje zonoje
skaityti
Trečiame Dakaro etape Antanas Juknevičius rodė stabilumą ir finišavo 25-as
skaityti
A. Juknevičius: laukia dar viena velniškai sunki diena kopose
skaityti
Avarijų perpildytame Dakaro ralio etape A. Juknevičius įšoko į TOP-20
skaityti
Antanas Juknevičius apie antrą Dakaro ralio etapą: pagrindinis iššūkis bus naviguoti
skaityti
Pirmas Dakaro etapas pažėrė siurprizų, bėdų neišvengė ir Antanas Juknevičius
skaityti
Nuo Dakaro starto podiumo A. Juknevičius sveikino ir lietuvius ir perujiečius
skaityti
Paskutinę dieną prieš Dakaro startą A. Juknevičius stengėsi negalvoti apie laukimą
skaityti
Antanas Juknevičius serviso darbams Dakare pasitelks saulės energiją
skaityti
„CRAFT Bearings“ komanda formalumus užbaigė asmenuke ant starto podiumo
skaityti
Per 20 minučių formalumus sutvarkęs A. Juknevičius ilgiausiai užtruko fotosesijoje
skaityti
Po grūdinimo Peru kopomis – pirmi randai ant A.Juknevičiaus bolido
skaityti
Po mėnesio prikeltam A. Juknevičiaus monstrui – pirmas išbandymas
skaityti
9-tas kartas: A. Juknevičius išlydėtas į jubiliejinį Dakarą
skaityti
A.Juknevičius apie grožio konkursų elementus Dakaro ralyje
skaityti
A.Juknevičius pirmasis iš 525-ių Dakaro dalyvių sutvarkė formalumus Le Havre
skaityti
Komandos naujoves pristatęs A. Juknevičius: esame labai gerai susidirbę
skaityti
Antanas Juknevičius: vis daugiau Lietuvos verslų mato automobilių sporte naudą
skaityti
Didėja lietuvių gretos 2018-ųjų Dakaro ralyje
skaityti
Rudens vairavimo akademiją surengęs Antanas Juknevičius: kelyje privalome jaustis užtikrintai
skaityti
Antanas Juknevičius pakartojo lietuvių rekordą „FIA“ pasaulio čempionatuose – finišavo 6-as
skaityti
Antanas Juknevičius prieš „FIA“ pasaulio čempionato finišo tiesiąją: savo tikslus įvykdėme su kaupu
skaityti
„FIA“ pasaulio čempionate Kazachstane Antanas Juknevičius pakilo į TOP-5
skaityti
Antanas Juknevičius po trijų greičio ruožų: turime potencialo prasibrauti iki 5-uko
skaityti
Antroji „FIA“ pasaulio čempionato etapo diena: Antanas Juknevičius finišavo 6-as
skaityti
Pirmame „FIA“ pasaulio čempionato greičio ruože Kazachstane Antanas Juknevičius – 7-as
skaityti
Pasiruošę startui: Antanas Juknevičius įveikė griežtas Kazachstano ralio komisijas
skaityti
Antano Juknevičiaus technika iškeliavo į pasaulio čempionato etapą Kazachstane
skaityti
Antanas Juknevičius dalyvaus „Cross-Country“ pasaulio čempionato etape Kazachstane
skaityti
Antanas Juknevičius atskleidė šturmaną ir pasidalino mintimis apie 2018-ųjų Dakaro trasą
skaityti
Minios žmonių pasitiktas Dakaro vilkas Antanas Juknevičius: šis kartas – ypatingas
skaityti
Antanas Juknevičius po Dakaro finišo podiumo: buvome subrendę rezultatui
skaityti
Antanas Juknevičius pasiekė geriausią visų laikų Baltijos šalių sportininkų rezultatą Dakaro raliuose
skaityti
Antanas Juknevičius po etapo priartinusio prie Baltijos šalių rekordo: turime sėkmingai pasiekti finišą
skaityti
Iki Dakaro pabaigos – vos 2 etapai, ko galime laukti iš lyderių ir lietuvių?
skaityti
10-ame Dakaro ralio etape sublizgėjęs A. Juknevičius įšoko į „Top-20”
skaityti
Liūtys Dakare nuplovė bivuaką ir 9 etapą, nuošliaužos pasiglemžė kaimą
skaityti
Viename sunkiausių 2017-ųjų Dakaro etapų A. Juknevičius finišavo 21-as
skaityti
Be mechanikų naktį praleidusių dalyvių Dakare laukia ilga diena
skaityti
A. Juknevičius po įspūdingo šuolio į 22-ą vietą: dienos planas įvykdytas
skaityti
Lietus skandina Dakaro ralį: sutrumpinta ir pirmadienio maratoninė diena
skaityti
Bolivijos prezidentą sužavėjo Lietuvos ir Bolivijos vėliavų panašumai
skaityti
Atšauktas šeštasis Dakaro ralio etapas – lenktynininkai turės dvi dienas poilsio
skaityti
Su techniniais sunkumais susidūręs A. Juknevičius: svarbiausia finišavome, kausimės toliau
skaityti
Dakaras keliasi į Boliviją: vaizdai iš skurdžiausios žemyno šalies su įspūdingiausiais peizažais
skaityti
Po navigacinių sunkumų atsitiesęs A. Juknevičius: privalome atkovoti prarastą laiką
skaityti
Sniegas, tramplynai ir fesh fesh dulkės – Antano Juknevičiaus įspūdžiai iš Dakaro etapo-žudiko
skaityti
20-oje vietoje finišavęs A. Juknevičius: pirmuose kilometruose aplink buvo chaosas
skaityti
A. Juknevičius apie laukiantį 5 km aukščio iššūkį: visiems bus sunku, bet tai – šansas mums
skaityti
Antanas Juknevičius į 23-ią vietą pakilo važiuodamas vos trimis bėgiais
skaityti
Pasigrožėkite: Dakaro ralio etapo Paragvajuje vaizdai
skaityti
Antanas Juknevičius 8-ą karta karjeroje kilo ant Dakaro ralio starto podiumo
skaityti
Lietuvių komandos įsisuko į Dakaro formalumų maratoną
skaityti
Pamatykite iš arti: Dakaro bolido testai kovinėmis sąlygomis
skaityti
Prasidėjo Antano Juknevičiaus automobilio bandymų sesija
skaityti
Daugiau nei 1000 km įveikę lietuviai įsikūrė Dakaro starto vietoje Paragvajuje
skaityti
Pirmieji lietuviai Argentinoje atsiėmė Dakaro ralio techniką
skaityti
Dakaro vilkas Antanas Juknevičius išlydėtas į sunkiausias pasaulio lenktynes
skaityti
Į pirmąjį Dakaro iššūkį sparnus pakėlęs D. Vaičiulis: atėjo laikas dar vienam nuotykiui
skaityti
Dakaro komandos sudėtis: pareigos, užduotys ir svarba
skaityti
Dakaro lietuvių palaikymo stovykloje – modifikuotų visureigių desantas
skaityti

Dabar skaitote

Į Pietų Ameriką Dakaro techniką išsiuntęs A. Juknevičius: likęs mėnuo – tikra kankynė
skaityti
A. Juknevičius apie Dakaro trasą: jei tai – ne reklaminis triukas, sunkumai mums patinka
skaityti
„CRAFT Bearings“ – naujas pagrindinis Antano Juknevičiaus komandos partneris
skaityti
Oficialiai pristatyta Antano Juknevičiaus komanda ir Dakaro automobilis
skaityti
Lygiai 60 dienų iki starto: kaip Dakaro pamokas išmoko A. Juknevičiaus komanda
skaityti
Lėktuvo kapitono kėdę išbandęs A. Juknevičius: spaudi gazą, o suka į dešinę
skaityti
Naujasis Antano Juknevičiaus šturmanas – orientacininkas, alpinistas ir gyvenimo „pankas“
skaityti
Labdaros renginyje paaukota 5000 eurų naujam vaikų namų būstui
skaityti
Kazachstano ralyje – vietinio lenktynininko pergalė, A. Juknevičius – pirmas standartinių bolidų klasėje
skaityti
Antanas Juknevičius sėkmingai startavo Kazachstano ralyje
skaityti
A. Juknevičius: be stipraus techninio užnugario Dakaras – neįveikiamas
skaityti
Oficialiai pristatytas 2017-ųjų Dakaro maršrutas: Paragvajus, Bolivija, Argentina
skaityti
A. Juknevičius įgūdžius tobulino pasaulio „Cross Country Rally“ čempionato trasose
skaityti
Elitinės komandos vadovo kedės atsisakęs A. Juknevičius: svarbu pasiruošti Dakarui
skaityti
Po beveik du mėnesius trukusios kelionės į Lietuva sugrįžo A. Juknevičiaus technika
skaityti
Dakaro inžinierius M. Bernotas: šiame sporte svarbi kiekviena smulkmena
skaityti
Antanas Juknevičius į Lietuvą grįžo su šypsena ir kupinas naujų idėjų
skaityti
Antanas Juknevičius savo šeštą Dakaro ralį įvertino kaip naują pradžią
skaityti
Prieš Dakaro finišą – Argentinos lietuvių dovanos ir linkėjimai A. Juknevičiui
skaityti
Į klasikinio ralio trasas grįžusiame 12-ame Dakaro ralio etape – A. Juknevičiaus stabilumas
skaityti
Po permainingo 11-ojo Dakaro etapo A. Juknevičius rankų nenuleidžia
skaityti
Lyg žuvis vandenyje: A. Juknevičius kopose pasiekė geriausią šių metų lietuvių rezultatą Dakare
skaityti
Achilo kulnas: A.Juknevičiaus pastangas nubraukė stiprintuvo problemos
skaityti
Pirmuose kilometruose pusvalandį praradęs A. Juknevičius yrėsi iš rikiuotės galo
skaityti
36 pozicijomis pakilęs A. Juknevičius paskutinius kilometrus važiavo be vairo stiprintuvo
skaityti
A.Juknevičius: ginklų nesudedame, važiuosime toliau
skaityti
Antanas Juknevičius maratoniniame etape džiaugėsi radęs balansą tarp greičio ir atsargumo
skaityti
Prieš maratoninį greičio ruožą Antanas Juknevičius tausojo techniką
skaityti
A.Juknevičius: su patikimu automobiliu važiuoti vienas malonumas
skaityti
Antaną Juknevičių Dakaro prologe pristabdė „MINI“ avarija
skaityti
„Edas Racing Team“ komanda įveikė Dakaro formalumų maratoną
skaityti
Paskutiniai štrichai prieš Dakaro startą: „Edas Racing Team“ testai „Overdrive“ stovykloje
skaityti
Atsiimdamas apgadintą techniką Antanas Juknevičius neprarado puikios nuotaikos
skaityti
Antanas Juknevičius išlydėtas jau į 6-ąjį Dakaro ralį
skaityti
Edvardas Duoba: kiekvienas turime savo hobį, maniškis – Dakaras
skaityti
Labdaros renginyje vaikų globos namų auklėtiniai klausėsi Dakaro istorijų
skaityti
Dakaro šturmanas Mindaugas Slapšys: į mano gyvenimą vėl grįžo dulkės
skaityti
Antanui Juknevičiui – aukso vertės galimybė iš Dakaro lyderių
skaityti
Už puikų pasiruošimą Dakaro organizatorių įvertinta Antano Juknevičiaus komanda
skaityti
Antanui Juknevičiui – Lietuvos automobilių sporto legendos palaikymas
skaityti
Į Dakarą išlydėtas unikalaus dizaino A. Juknevičiaus automobilis
skaityti
A. Juknevičiaus komandos pavadinime – duoklė draugui ir lietuviškai tapatybei
skaityti
A. Juknevičius Dakaro ralyje startuos su nauju šturmanu, E. Duoba tapo komandos vadovu
skaityti
Antanas Juknevičius pristato įspūdingą naująjį Dakaro bolidą
skaityti
Patvirtintas naujasis Dakaro maršrutas: 2016-ųjų ralis vyks Argentinoje ir Bolivijoje
skaityti
2016-ų Dakare startuosiantis A. Juknevičius: būsime žymiai konkurencingesni
skaityti
Peru pasitraukia iš 2016-ų Dakaro
skaityti
Paremkite mūsų komandą savo 2% GPM.
skaityti
Susitikimas su mūsų Žalvaris Dakar komandos fanais
skaityti
Nematomas Dakaras: pinigai gali beveik viską
skaityti
Dakaro dienoraštis 17: neatremiama pragaro trauka
skaityti
A. Juknevičius: „Mes tarsi darome dvigubai sunkesnį darbą“
skaityti
Dakaro dienoraštis 16: pavojus nebaigti ralio – vis dar realus
skaityti
Dakaro dienoraštis 15: kelionė į plėšikų ir žudikų miestą
skaityti
Dakaro dienoraštis 14: lietuviai iš kalnų grįžo alkani ir sušalę
skaityti
Dakaro dienoraštis 13: lietuvius vėl bandė apvogti
skaityti
Devintajame etape Antanas Juknevičius ir Edvardas Duoba buvo greitesni už B. Vanago ekipažą
skaityti
Dakaro dienoraštis 12: kas bandė apvogti lietuvių automobilį?
skaityti
Dakaro dienoraštis 11: apie realią grėsmę nebegrįžti
skaityti
Dakaro dienoraštis 10: svarbiausia savybė – niekada nepasiduoti
skaityti
Dakaro dienoraštis 9: apie tikėjimą, kad viskas bus gerai
skaityti
A. Juknevičiaus automobilis streikuoja, komanda juokauja
skaityti
Sustoti nepriverčia net ir streikuojantis automobilis
skaityti
Dakaro dienoraštis 8: išsigandęs driežas ir verslūs vietiniai
skaityti
Į finišą – geros nuotaikos, nors ir pristabdyti lėtų varžovų
skaityti
Dakaro dienoraštis 7: sankabos gedimas ir noras važiuoti toliau
skaityti
Dakaro dienoraštis 6: čempionas krito.Tegyvuoja naujas čempionas
skaityti
Dakaro dienoraštis 5: Neįtikėtina sėkmė ir brangūs suvenyrai
skaityti
Dakaro dienoraštis 4: Spygliuota viela ir brangus prižiūrėtojas
skaityti
Dakaro dienoraštis 3: Per Naujųjų sutiktuves – kaukių balius
skaityti
Dakaro dienoraštis 2: Argentiniečių troškimas – Dakaro suvenyras
skaityti
Dakaro dienoraštis: net žvaigždės Buenos Airėse virsta turistais
skaityti
Dakaro ralio dalyviai išlydėti į sunkiausias pasaulyje lenktynes
skaityti
Šturmano Edvardo Duobos įžvalgos apie artėjantį Dakaro ralį ir jame laukiančius iššūkius
skaityti
Septyni Antano Juknevičiaus patarimai, kaip žiemą valdyti automobilį
skaityti
Žalvaris-Dakar team pristatė savo automobilį
skaityti
Smėlynų vergas Antanas Juknevičius nuo žmonių nepavargsta
skaityti
Antaną Juknevičių į Dakarą nuvedė jaunystės sąmokslai
skaityti
Dakaro maratono žvaigždės prakaituoja Maroko dykumų ralyje
skaityti
Lenktynininkas A. Juknevičius Maroke prižiūrėjo kazachstaniečius
skaityti
Dakarui besirengiančio A. Juknevičiaus pagalbos prašė varžovas
skaityti
Antanas Juknevičius ir Edvardas Duoba Dakare važiuos lietuvių mechanikų kūriniu
skaityti
Prieš Dakaro ralį Antanas Juknevičius padeda varžovams
skaityti
Dakaro ralyje Antanas Juknevičius ir Edvardas Duoba sieks naujo rekordo
skaityti
Į varžybas Dakaro ralio dalyviai Antanas Juknevičius ir Edvardas Duoba vyko laužyti automobilio
skaityti

Vaizdo įrašai

viso įrašų